Friday, November 16, 2007

Rindunya

Hari ni dah genap setahun aku meninggalkan centre (CPDM). Rindunya aku pada kawan2 di sana termasuklah boss kat situ. Kawan2 seperti Saz, Isk, Firsa, Said, Ipin, Apis, Ainil, En.Suimi, En. Rohaizin, cik MaT, Koh, Yap dan Ivan. Suasana kerja di situ seperti satu keluarga, di mana sudah tentunya boss kami (Prof. Zahari) tu sbg bapa yg membimbing dalam menjalankan kerja2 kami.

Boss aku tu sgt baik orgnya (walaupun pada pertama kali pandang mukanya amat garang dan bengis) hehehhe...jgn mare prof..(macam le prof ni baca blog aku). Aku berbangga la dapat berkerja di bawah penyeliaan prof ni. Bagi aku boss aku ni jenis org yg "down to earth", humble dan lain2 la...Yang bestnya tentang boss aku ni, dia ni cam kedekut sikit..maksud aku segala budget grant dia akan guna sebaik yg mungkin... pernah sekali injector yg kami beli tu ter"hilang" dia punya marah la..sampai membebel katanya duit beli injector tu duit rakyat..kita bagi hilang and blalalalal...Peristiwa yang paling aku tidak boleh lupakan, semasa kawan2 di centre pergi kursus kat AVL, Austria, masa tu tinggal aku sorang je, dia nak pergi meeting kat UPM, suruh aku booking kenderaan dan driver skali. Malangnya pada hari itu semua kereta fakulti telah dibooked oleh org lain, yg ada cuma driver dan lori sahaja..Masa tu dia berkeras juga nak driver dan naik kenderaan fakulti, jadi hari tu dia pergi ke UPM naik lori..heheheh..(sori la prof). Lagi satu kalau pergi conference ke oversea, dia selalu ambil tiket class economy, walaupun dia entitled dapat 1st class. Selain itu juga dialah org yg bagi peluang kami mengexposekan diri di kalangan org2 koperat seperti join exhibition dan lain2.. yg bestnya aku dan saz jd wakil dia lunch kat mandrin hotel kat klcc tu, masa tu pasal LID. Terasa rendah diri dan malu pun ada sbbnya yg dtg tu semuanya director, CEO dan paling teruk pun manager..dan kami plak..cuma researcher kopak je.

Saz pula selalunya seperti "punching bag" kawan2 bg melepaskan geram (kiranya semua ngadu kat dia ler). Yang bestnya semenjak aku berkawan dgn dia sudah 10 thn, kami tidak pernah bermasam muka atau berselisihan pendapat....sebabnya Saz ngan aku punya character yg sama iaitu..heheheheh "brutal" terlampau. Semenjak 10 thn yg lepas Saz la yg jadi teman aku yg paling rapat. Ke mana aja kami ber2. Pergi shopping, tgk movie, bersukan dan macam2 aktiviti yg gila2..Dalam diam2 dialah antara org yg merapatkan perkenalan antara aku dan hubby, kira dia ni telangkai ler..heheheh..( Saz, tunggu ler nanti kitorang lak jd telangkai utk ko)

Koh pula sgt baik, selalu membantu aku dlm buat kerja2 research terutama semasa buat projek CNGDI. Hehehehe..jadi drebar masa pergi UTP utlk amik data, jadi pembantu yg setia semasa aku tgh sarat hamil, byk la yg dia bantu aku..kalau nak balas tak terbalas budi dia.

Isk, Firsa, Said, En. husni dorang ni dr Acheh, pun baik juga. selalu membantu walaupun bukan dlm scop kerja dorang..

Ipin ngan Apis lak..org yg bz kat centre tu..kesian kat dorang walaupun lecturer tp tetap sibuk ngan research yg dijalankan di centre tu.. to Ipin ngan Apis..alang2 sibuk kat uni tu..biar boleh dpat prof..baru berbaloi..heheheh..

Yang terkini aku dpt tau prof bawak semua org centre ke Ausie utk solar car racing.. Tahniah utk semua. Walaupun tak menang tp solarcar tu leh habiskan perlumbaan. Cayalah u all...



Ni la gambar dorang masa WSC (world solar car racing)

1 comment:

azlissani said...

Terasa cam nak balik ke UM semula... heheheh. Org UM nak terima kita ke?